Nazwa forum

Postanowiłem założyć to forum ze względu na bałagan na naszym e-mailu.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2011-12-04 15:36:56

Kwachu

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-30
Posty: 27
Punktów :   

Ogólnie o zapisach

Zapisy dla nas rozpoczną się 5.12.2011r. według indywidualnych terminów rozpoczęcia zapisów ( z tego co mi wiadomo to według listy rankingowej będziemy się zapisywać, a informacja o terminie dla każdego powinna być wyświetlona na indywidualnym koncie) do 11.12.2011r. do godziny: 24:00.

Korekta zapisów dla nas odbędzie się 5.01.2012r. od godziny 9:00 do 6.01.2012r. do godziny: 14:00.

W skrócie o zapisach, wszystko jest napisane dokładnie na stronie uczelni w zakładce: Dydaktyka-->Zajęcia do wyboru-->Semestr letni

Teraz, żeby tradycji stało się zadość ponarzekajmy trochę na naszą uczelnię Pisałem tydzień temu e-mail do zespołu, który zajmuję się tą platformą w sprawie ankiet do wypełnienia, bo trzeba je wypełnić podobno przed zapisem. Pisałem również kiedy będzie informacja dla nas, kto kiedy jaki ma termin. Dostałem odpowiedź, że do końca tygodnia, czyli 2.12.2012r. wszystko będzie już wiadomo, a informacje będą u każdego na koncie. I co? Dziś mam 4.12.2011r. niedziela - dzień święty, a więc pewnie informatycy zrobili sobie wolne (wnioskuję z własnego doświadczenia informatycznego jak ta praca wygląda). Do czego zmierzam? Jutro są już zapisy, a nikt nic nie wie, kiedy ma swoją kolej. Nie można zaplanować sobie poniedziałku, np. żeby iść do pracy, czy nie iść, czy iść zaliczać gimnastykę, czy siedzieć przed kompem cały dzień i oczekiwać na swoją kolej.

Plusem jedynie jest to, że podane są przedmioty jakie możemy sobie wybrać, o to one:

Przedmiot biomedyczny (blok 1)
IW1-111 Biofizyka
IW1-112 Biofizyka
IW1-121 Socjologia
IW1-131 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego
IW1-132 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego
Przedmiot biomedyczny (blok 2)
IW1-211 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała
IW1-212 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała
IW1-221 Podstawy fizjologii i biochemii
IW1-222 Podstawy fizjologii i biochemii
Przedmiot biomedyczny (blok 3)
IW1-311 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1-312 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1-313 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1-321 Kontrola auksologiczna w WF w sporcie
Przedmiot teoretyczny (blok 1)
EW1-111 piłka nożna na przestrzeni wieków
EW1-121 wprowadzenie do dydaktyki WF
Przedmiot teoretyczny (blok 2)
EW1-211 Biometria w sporcie
EW1-221 Podstawy bezpieczeństwa w górach
Przedmiot humanistyczny(blok 1)
UW1-111 Literatura jako medium wartości
UW1-121 Sport i polityka

Fajnie by było gdybyśmy trafili do tych samych grup, więc wpisujcie tu kogo co interesuje i na jaki przedmiot się wybiera!
Osobiście według mnie ciekawymi i przydatnymi w przyszłości mogą być następujące przedmioty (i na te w 99% się zapisze): pogrubiona czcionka

Przedmiot biomedyczny (blok 1)
IW1-111 Biofizyka
IW1-112 Biofizyka
IW1-121 Socjologia
IW1-131 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego
IW1-132 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego
Przedmiot biomedyczny (blok 2)
IW1-211 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała
IW1-212 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała
IW1-221 Podstawy fizjologii i biochemii
IW1-222 Podstawy fizjologii i biochemii
Przedmiot biomedyczny (blok 3)
IW1- 311 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1- 312 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1- 313 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego
IW1- 321 Kontrola auksologiczna w WF w sporcie
Przedmiot teoretyczny (blok 1)
EW1-111 piłka nożna na przestrzeni wieków
EW1-121 wprowadzenie do dydaktyki WF
Przedmiot teoretyczny (blok 2)
EW1-211 Biometria w sporcie
EW1-221 Podstawy bezpieczeństwa w górach
Przedmiot humanistyczny(blok 1)
UW1-111 Literatura jako medium wartości
UW1-121 Sport i polityka

P.S Kody sprawdźcie sobie dla bezpieczeństwa też sami na stronie AWF, bo mogłem się pomylić przy przepisywaniu

Offline

 

#2 2011-12-04 16:09:44

rosiu

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-04
Posty: 1
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

ja osobiscie wole i pewnie wybiore Kontrola auksologiczna w WF w sporcie,  Biometria w sporcie, wprowadzenie do dydaktyki WF, Sport i polityka, a te 2 pierwsze to niewiem ;p obojetnie mi ;p

Offline

 

#3 2011-12-04 16:18:55

 paulinapaulaz2

Nowy użytkownik

12283314
Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 5
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

Kwachu dziekujemy za informacje
ja tez raczej bede wybierac podobnie.
fajnie by bylo zebysmy wszyscy napisali jakie kto wybiera przedmioty i kody. zeby byc w tej samej grupie trzeba wpisac takie same czyli np. IW1- 312 a nie IW1- 311 mimo tego ze to ten sam przedmiot.

Offline

 

#4 2011-12-04 18:28:59

Julita

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 2
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

ja wybiore pewnie: IW1-131 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego,IW1-211 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała bo boje sie troche biochemii;p,IW1-311 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego,EW1-121 wprowadzenie do dydaktyki WF,EW1-211 Biometria w sporcie,UW1-121 Sport i polityka;)

Offline

 

#5 2011-12-04 19:25:59

Aniaa

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 3
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

Dziękuję bardzo Kwachu za informacje Ja będę wybierała: IW1-121 Socjologia, IW1-221 Podstawy fizjologii i biochemii ,IW1- 312 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego, EW1-121 wprowadzenie do dydaktyki WF, EW1-211 Biometria w sporcie,UW1-121 Sport i polityka

Offline

 

#6 2011-12-04 20:12:29

 paulinapaulaz2

Nowy użytkownik

12283314
Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 5
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

ja raczej wybiore: IW1-131 Morfostrukturalne podstawy układu krążeniowo-oddechowego, zastanawiam sie po miedzy IW1-211 Morfofunkcjonalna analiza budowy ciała a IW1-221 Podstawy fizjologii i biochemii. IW1- 312 Czynnościowa analiza łańcucha biokinematycznego, EW1-121 wprowadzenie do dydaktyki WF , UW1-121 Sport i polityka

Offline

 

#7 2011-12-04 20:14:44

 paulinapaulaz2

Nowy użytkownik

12283314
Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 5
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

kurcze wyglada na to ze sie posypiemy grupowo...

Offline

 

#8 2011-12-04 20:29:28

juliaaa

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-04
Posty: 1
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

y... ja wybieram socjologie, wprowadzenie do dydaktyki wf, sport i polityka, biometria w sporcie, czynnosc lancucha biokinematycznego... a 6 nie wiem.

Offline

 

#9 2011-12-04 22:03:46

Julita

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-01
Posty: 2
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

Troche o tych zajęciach do wyboru.Dla tych ktorym nie chce sie szperac na stronce afu
BIOFIZYKA
                               Katedra Biomechaniki
                                   Kierownik: dr hab. Alicja Rutkowska-Kucharska, prof. nadzw.
Język wykładowy: polski            Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak         Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: mgr inż. Alicja Kebel, dr Adam Siemieński, dr inż. Sławomir Winiarski
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: zdobycie umiejętności dostrzegania w ruchu człowieka obiektywnych prawidłowości oraz posługiwania się prawami mechaniki, mechaniki płynów i termodynamiki dla wyjaśniania tych prawidłowości. Zdobycie umiejętności ilościowego i jakościowego przewidywania konsekwencji najważniejszych praw fizyki dla ruchu człowieka.
            Program: miejsce fizyki i biofizyki wśród innych nauk przyrodniczych. Elementy mechaniki punktu materialnego i bryły sztywnej. Kinematyka i dynamika ruchu postępowego i obrotowego. Zasady mechaniki płynów i ich rola w zrozumieniu sił działających na człowieka poruszającego się w powietrzu i w wodzie. Podstawowe zasady termodynamiki. Prawa rządzące przemianami energii wewnątrz ciała człowieka oraz wymianą energii między ciałem człowieka a otoczeniem. Elementy fizyki sportu.
            Zalecana literatura:
1.    Pilawski A. (red.), Podstawy biofizyki. PZWL, Warszawa 1983.
2.    Ernst K., Fizyka sportu. PWN, Warszawa 1992.

    MORFOSTRUKTURALNE PODSTAWY
                            UKŁADU KRĄŻENIOWO-ODDECHOWEGO
                            Katedra Biostruktury
                                   Kierownik: prof. dr hab. Zofia Ignasiak
Język wykładowy: polski, angielski                                        Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: prof. dr hab. Zofia Ignasiak, dr Paweł Posłuszny, dr Kamila Czajka, dr Jarosław Domaradzki, dr Jarosław Fugiel, dr Katarzyna Kochan, dr Grzegorz Żurek, mgr Jakub Pokrywka, mgr Katarzyna Prasał
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: umiejętność swobodnego operowania mianownictwem anatomicznym związanym z układem krążenia i oddychania. Przedmiot przygotowuje teoretycznie do realizowania innych przedmiotów podstawowych (np. fizjologia, biomechanika etc.). Umiejętność wskazania elementów układu krążenia i oddychania funkcjonujących w organizmie ludzkim z podziałem na poszczególne ich odcinki i funkcje.Program: wiadomości wstępne. Budowa ścian przewodów układu oddechowego i naczyń układu krążenia. Układ naczyniowy – podział na układ krwionośny i chłonny. Charakterystyka krążenia dużego i małego. Krew i chłonka. Sieć dziwna tętniczo-tętnicza i żylno-żylna. Budowa i funkcja układu chłonnego. Lokalizacja węzłów chłonnych, główne naczynia chłonne, grasica i śledziona. Układ oddechowy – podział na górne i dolne drogi oddechowe. Budowa i funkcja nosa zewnętrznego i jamy nosowej. Układ krwionośny – serca: topografia, budowa zewnętrzna i wewnętrzna (jamy serca).
            Zalecana literatura:
1.    Bochenek A., Reicher M., Anatomia człowieka, t. I-V. PZWL, Warszawa 1998-2002.
2.    Feneis H., Ilustrowana anatomia człowieka. PZWL, Warszawa 2003.
3.    Ignasiak Z., Anatomia układu ruchu. Elsevier Urban&Partner, Wrocław 2007.
4.    Ignasiak Z., Anatomia narządów wewnętrznych i układu nerwowego człowieka. Elsevier Urban&Partner, Wrocław 2008.
5.    Marciniak T., Anatomia prawidłowa człowieka, t. I-III, Wrocław 1991.
6.    Sinielnikow R.D., Atlas antomii człowieka, t. I-III, 1989.
PODSTAWY FIZJOLOGII I BIOCHEMII
                            Katedra Fizjologii i Biochemii
                                   Kierownik: prof. dr hab. Marek Zatoń         
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: prof. dr hab. Marek Zatoń, dr Eugenia Murawska-Ciałowicz, dr Iwona Wierzbicka-Damska, dr Bartosz Ochmann, dr Agnieszka Jastrzębska, dr Ewa Bakońska-Pacoń, dr Jacek Borkowski, mgr inż., Joanna Kosendiak
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
  Efekty kształcenia: znajomość funkcji podstawowych substratów energetycznych, regulacja przemiany materii i środowiska fizyko-chemicznego. Umiejętność opisu funkcji narządów i układów, pomiaru podstawowych parametrów fizjologicznych i ich interpretacja. Przystosowywanie się ustroju do zmieniających się warunków środowiska. Homeostaza organizmu i mechanizmy jej zachowania. Pomiar ciśnienia, tętna, spirometria, ustawianie rejestratorów fizjologicznych i programów rejestrujących funkcje, swobodna interpretacja wyników pomiarów fizjologicznych i biochemicznych.
            Program: nerwowe podstawy uczenia się czynności motorycznych. Podstawy regulacji czynności układu krążenia, oddychania wewnątrzwydzielniczego i trawiennego. Homeostaza i równowaga kwasowo-zasadowa. Równowaga wodno-elektrolitowa. Integracja metabolizmu. Energetyka przemian metabolicznych. Pobudliwość i homeostaza, odruchy, serce i układ krążenia, krew, aminokwasy i ich metabolizm, białka, enzymy organizmu ludzkiego, cukrowce (węglowodany), lipidy (tłuszczowce), nukleotydy i związki wysokoenergetyczne, skurcz mięśniowy, hormony. Zalecana literatura:
1.    Bullock J., Boyle J., Wang M., Fizjologia. Urban i Partner, Wrocław 2007.
2.    Hames W., Krótkie wykłady z biochemii. PWN, Warszawa 2007.
3.    Konturek S., Fizjologia człowieka. Urban i Partner, Wrocław 2007.
4.    McLaughin D., Stamford J., White D., Fizjologia człowieka. Krótkie wykłady. PWN, Warszawa 2008.
5.    Murray K.L., Biochemia Harpera. PZWL, Warszawa.

  MORFOFUNKCJONALNA ANALIZA POSTAWY CIAŁA
                            Katedra Biostruktury
                                   Kierownik: prof. dr hab. Zofia Ignasiak
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: dr Jarosław Fugiel, dr Kamila Czajka, dr Jarosław Domaradzki, dr Katarzyna Kochan-Jacheć, dr Paweł Posłuszny, mgr Jakub Pokrywka
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: poznanie metod wykorzystywanych do analizy postawy ciała, umiejętność dobrania metody do oceny postawy ciała. Umiejętność oznaczania punktów anatomicznych wykorzystywanych przy ocenie sylwetki i na tej podstawie umiejętność przeprowadzenia analizy postawy ciała.Program: rozwój morfofunkcjonalny w wieku 0-3; 3-7; 7-18  lat w aspekcie kształtowania się postawy ciała. Analiza mięśni tułowia oraz mięśni kończyn dolnych związanych z postawą ciała. Metody oceny postawy ciała. Wykorzystanie zjawiska moru do oceny postawy ciała. Porównanie populacyjnych metod oceny postawy ciała.Zalecana literatura:
1.    Jorritsma W., Anatomia na żywym człowieku. Urban&Partner, Wrocław 2004.
2.    Ignasiak Z., Anatomia układu ruchu. Urban&Partner, Wrocław 2007.
3.    Fugiel J., Dynamika rozwoju cech morfofunkcjonalnych tułowia dzieci i młodzieży. AWF, Wrocław 2002, 60.
4.    Kasperczyk T., Wady postawy ciała. Diagnostyka i leczenie. Kasper, Kraków 2002.
5.    Wilczyński J., Korekcja wad postawy człowieka. Anthropos, Starachowice 2001.
6.    Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka. PWN, Warszawa.
  CZYNNOŚCIOWA ANALIZA ŁAŃCUCHÓW
                          BIOKINEMATYCZNYCH
                            Katedra Biostruktury
                                   Kierownik: prof. dr hab. Zofia Ignasiak
Język wykładowy: polski, angielski                                        Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: prof. dr hab. Zofia Ignasiak, dr Kamila Czajka, dr Jarosław Domaradzki, dr Jarosław Fugiel, dr Katarzyna Kochan, dr Paweł Posłuszny, dr Grzegorz Żurek, mgr Jakub Pokrywka, mgr Katarzyna Prasał
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: umiejętność swobodnego operowania mianownictwem anatomicznym. Przedmiot przygotowuje teoretycznie do realizowania innych przedmiotów podstawowych (np. fizjologia, biomechanika etc.). Umiejętność wskazania układów biokinematycznych funkcjonujących w organizmie ludzkim wraz z opisem działania w poszczególnych stawach.Program: tkanki – tkanka kostna i mięśniowa. Rodzaje kości i ich połączeń. Płaszczyzny i osie ciała, zasady działania mięśni, mechanika stawów, stopnie swobody. Podział i ogólna charakterystyka łańcuchów biokinematycznych: głowowo-tułowiowego, kończyny górnej i kończyny dolnej. Systemy sterowania układem ruchu – charakterystyka układu piramidowego i pozapiramidowego. Łańcuch biokinematyczny głowowo-tułowiowy – mięśnie zginające głowę i kręgosłup do przodu, mięśnie zginające głowe i kręgosłup do tyłu; mięśnie zginające głowę i kręgosłup w bok, mięśnie skręcające głowę i kręgosłup. Zalecana literatura:
1.    Bochenek A., Reicher M., Anatomia człowieka, t. I-V. PZWL, Warszawa 1998-2002.
2.    Ignasiak Z., Anatomia układu ruchu. Elsevier Urban&Partner, Wrocław 2007.
3.    Marciniak T., Anatomia prawidłowa człowieka, t. I. Wrocław 1991.
4.    Sinielnikow R.D., Atlas anatomii człowieka, t. I-III. 1989.
  SPORT I POLITYKA
                            Katedra Humanistycznych Podstaw Kultury Fizycznej
                                   Kierownik: dr hab. Edward Wlazło, prof. nadzw.
Język wykładowy: polski,angielski                                         Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: prof. dr hab. Jan Kęsik, mgr Bogumiła Zarych
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    (5)10    (10)20    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: poznanie przykładów wykorzystywania, posługiwania się sportem w polityce wewnętrznej, jak i zagranicznej od starożytności do czasów współczesnych; poznanie wpływu na kształtowanie się wspólnoty narodowej jaki wywarły takie organizacje, jak na przykład TG Sokół. Umiejętność swobodnego przytaczania oraz omówienia przykładów wykorzystywania sportu jako narzędzia polityki wewnętrznej i zagranicznej od starożytności do czasów współczesnych; wskazania jaką rolę odegrały w kształtowaniu się wspólnoty narodowej w XIX wieku organizacje sportowe, w jaki sposób międzynarodowa rywalizacja sportowa wzmacniała i wzmacnia to poczucie.Program: Panem et circenses – igrzyska rzymskie i władza cesarska. Gimnastyka, sport i naród – XIX-wieczne organizacje sportowe i kształtowanie tożsamości narodowej. Rywalizacja sportowa – narzędzie polityki zagranicznej.Zalecana literatura:
1.    Ordyłowski M., Historia kultury fizycznej. AWF, Wrocław 1997.
2.    Szymański L., Schwarzer Z. (red.), Z najnowszej historii kultury fizycznej w Polsce, t. II. AWF Wrocław 1996.
3.    Ordyłowski M., Szkice z dziejów kultury fizycznej. WSP, Zielona Góra 2005.
4.    Szymański L., Kultura fizyczna w polityce II Rzeczypospolitej. AWF, Wrocław 1995.

LITERATURA JAKO MEDIUM WARTOŚCI
                            Katedra Podstaw Fizjoterapii
                                   Kierownik: prof. dr hab. Krzysztof A. Sobiech         
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: dr Katarzyna Krakowska-Salamon
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    (5)10    (10)20    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: po zakończeniu zajęć uczestnik powinien wykazać się umiejętnością konfrontacji różnych tekstów kultury (dzieł literackich, traktatów filozoficznych, tekstów publicystycznych) ze względu na podejmowaną przez nie problematykę moralną. Do zamierzonych efektów kształcenia należą również – umiejętność doboru argumentów w dyskusjach dotyczących kwestii etycznych oraz zdolność do merytorycznej obrony własnego stanowiska, wzrost świadomości odnośnie etycznego wymiaru rzeczywistości.Program: jest zorientowany na rozbudzenie a także rozwijanie postawy refleksyjnej wobec rzeczywistości u uczestników zajęć. Szczególny przedmiot zainteresowań będą stanowiły zagadnienia etyczne, podstawowym materiałem egzemplifikacyjnym będą fragmenty dzieł literackich, stanowiące punkt wyjścia do analizy i dyskusji o rzeczywistości pozaliterackiej.Zalecana literatura:
1.    Camus A., Dwa eseje. Mit Syzyfa. Artysta i jego epoka. Krąg, Warszawa 1991.
2.    Cumus A., Obcy. Upadek. Krąg, Warszawa 1991.
3.    Sartre J.P., Mur. [w:] J.P. Sartre (red.) Intymność i inne opowiadania. Łódź 1992.
4.    Ingarden R., Książeczka o człowieku. Kraków 1987.
5.    Kosiński J., Wystarczy być. Kraków 1990.
6.    Kundera M., Śmieszne miłości. Warszawa 1990.

    PIŁKA NOŻNA NA PRZESTRZENI WIEKÓW
                            Katedra Humanistycznych Podstaw Kultury Fizycznej
                                   Kierownik: dr hab. Edward Wlazło, prof. nadzw.
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: dr Rafał Szubert
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10    20    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: po zakończeniu cyklu zajęć student powinien wiedzieć, jakie wydarzenia w historii piłki nożnej były najważniejsze, znać historię najpopularniejszych polskich klubów i ewolucję rozwoju rozgrywek ligowych; wiedzieć, kto miał największy wpływ na rozwój światowej piłki nożnej; znać historię piłki nożnej w swoim regionie. Program: geneza piłki nożnej na świecie i popularyzacja tej dyscypliny w Polsce; najważniejsze imprezy piłkarskie na świecie (mistrzostwa świata i turnieje olimpijskie); analiza rozwoju polskiego futbolu na przykładzie historii klubów i rozgrywek ligowych; najważniejsze osobistości światowego i polskiego futbolu (piłkarze, trenerzy, działacze); największe sukcesy polskiego futbolu.Zalecana literatura:
1.    Godek A., Falewicz R., Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 1930-2002. Poznań 2001.
2.    Wójcik J., Jego Biało-Czerwoni. Warszawa 1999.
3.    Gowarzewski A., Encyklopedia piłkarska Fuji, numery 1-32. Warszawa 1991-2005.
4.    Gowarzewski A., Kolekcja klubów. Warszawa 1995-2005.
5.    Zmarzlik J., Kronika. 100 lat igrzysk olimpijskich 1896-1996. Warszawa 1996.
WPROWADZENIE DO DYDAKTYKI
                            WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
                            Katedra Dydaktyki Wychowania Fizycznego
                                   Kierownik: prof. dr hab. Tadeusz Koszczyc
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: prof. dr hab. Tadeusz Koszczyc, dr Tadeusz Niebudek, dr Stanisław Czyż, dr Piotr Oleśniewicz
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10    20    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: znajomość teorii uczenia się i nauczania czynności ruchowych. Znajomość poznawczego poglądu na proces nauczania czynności ruchowych. Opanowanie umiejętności sensomotorycznego określania celów kształcenia psychomotorycznego podczas nauczania nowej czynności ruchowej.Program: określenie pojęć podstawowych – kształcenie-wykształcenie, uczenie się-nauczanie i związków między nimi. Omówienie indywidualnych cech ucznia ułatwiających proces uczenia się czynności motorycznych. Trudności występujące w opanowaniu przez ucznia czynności ruchowych. Zalecana literatura:
1.    Czabański B., Uczenie się i nauczanie techniki sportowej. AWF, Wrocław 1996.
2.    Czabański B., Kształcenie psychomotoryczne. AWF, Wrocław 2000.
3.    Czabański B., Niebudek T., Program przedmiotu „Dydaktyka wychowania fizycznego”. AWF, Wrocław 2003.
4.    Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania. PWN, Warszawa 1986.
  BIOMETRIA W SPORCIE
                            Katedra Motoryczności Sportowca
                                   Kierownik: prof. dr hab. Jan Chmura
Język wykładowy: polski                                                      Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: dr Justyna Andrzejewska, dr Jadwiga Pietraszewska
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10(5)    20(10)    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: poznanie uwarunkowań rozwoju biologicznego człowieka. Znajomość metod antropometrycznych służących monitorowaniu efektów treningowych. Wiedza na temat roli czynnika morfologicznego w niektórych dyscyplinach sportu. Umiejętność oceny efektów treningowych w obrębie sfery morfologicznej. Właściwe dostosowanie obciążeń treningowych na różnych etapach ontogenezy do indywidualnych możliwości zawodnika; wykorzystanie predyspozycji genetycznych i modyfikatorów środowiskowych do optymalizacji treninguProgram: wykłady – wykorzystanie nowych technik biometrycznych do oceny stanu odżywienia. Metodyka analizy składu ciała, typu otłuszczenia, rozwoju umięśnienia i mineralizacji kośćca. Trening sportowy w aspekcie zmian w morfologii ciała. Budowa ciała w różnych dyscyplinach a wynik sportowy. Skład tkankowy ciała zawodników różnych dyscyplinach sportowych. Zmiany w składzie tkankowym ciała jako efekt treningu. Trening sportowy a rozwój i dojrzewanie. Selekcja w sporcie – aspekty morfo-biologiczne. Nieprawidłowy rozwój płciowy. Zaburzenia cykli miesiączkowych zawodniczek. Ćwiczenia – selekcja morfologiczna w różnych dyscyplinach sportu. Zastosowanie typologii somatycznych w sporcie wyczynowym. Asymetria w sporcie. Wpływ treningu specjalistycznego na zmiany w postawie ciała. Ocena wysklepienia stopy u sportowców. Antropometryczna kontrola efektów treningowych. Wykorzystanie voluminometrii oraz goniometrii ciała ludzkiego w monitorowaniu efektów treningowych. Poziom rozwoju somatycznego jako wyznacznik możliwości funkcjonowania zawodnika.Zalecana literatura:
1.    Drozdowski Z., Wskazówki do ćwiczeń biometrycznych w zakresie studiów wychowania fizycznego. Skrypty. AWF, Poznań 1998, 12.
2.    Stupnicki R., Biometria: krótki zarys. Margos, Warszawa 2000.
3.    Wolański N., Antropometria inżynieryjna. KiW, Warszawa 1975.
4.    Łaska-Mierzejewska T., Antropologia w sporcie i wychowaniu fizycznym. COS, Warszawa 1999.

ODSTAWY BEZPIECZEŃSTWA W GÓRACH
                            Katedra Rekreacji
                                   Kierownik: dr hab. Wojciech Wiesner, prof. nadzw.
Język wykładowy: polski                                                       Status przedmiotu: fakultatywny
Wymagania wstępne: brak                                                   Metody nauczania: wykład, ćwiczenia
Prowadzący: dr Piotr Kunysz
Forma przedmiotu:    Wykład    Ćwiczenia    
ZZU w sem. (h)    10    20    
Forma zaliczenia:         Zo    
ECTS:              2
Efekty kształcenia: opanowanie wiedzy pozwalającej na bezpieczne uprawianie rekreacji w górach. Nabycie umiejętności przygotowania obozów a także masowej imprezy rekreacyjnej w górach zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.Program: klasyfikacja zagrożeń w górach. Profilaktyka i edukacja do bezpieczeństwa w górach. Rekreacja masowa w górach. Organizacja ratownictwa górskiego w Polsce. Modele zagospodarowania turystycznego i rekreacyjnego obszarów górskich.Zalecana literatura:
1.    Kunysz P., Teoretyczne podstawy wybranych dyscyplin zimowych. AWF, Wrocław 2006.
2.    Lenkiewicz W., Rozmarynowicz A., Kodeks narciarski. Sport i Turystyka, Warszawa 1985.
3.    Łobożewicz T., Zajęcia na zimowiskach. Instytut Wyd. Zw.Zaw., Warszawa 1989.
4.    Matuszek L., Narciarstwo dla dzieci i młodzieży. AWF, Katowice 1988.
5.    Stanisławski Z., Narty, wyd. 2. Dla Szkoły, Wilkowice 2005.
6.    Zatoń M., Podstawy narciarstwa zjazdowego. Signum, Wrocław 1996.

Offline

 

#10 2011-12-06 11:21:35

Jurek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-02
Posty: 2
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

jesli chodzi o zapisanie sie na przedmiot to wystarczy wejsc w terminy- zapis-i potwierdzić ? i pozniej w statusie widnieją nam przedmioty ?:> PS pozniej podam na jakie przemioty sie zdecydowalem, pozdrawiam

Offline

 

#11 2011-12-06 13:24:28

Kwachu

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-30
Posty: 27
Punktów :   

Re: Ogólnie o zapisach

Dajesz zapis--> wpisujesz kod-->potwierdzasz i już jesteś

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.inkwizycja.pun.pl www.transport81t1.pun.pl www.le-artysci.pun.pl www.dbp.pun.pl www.amucelt.pun.pl